UPS start standaardlevering op zaterdag vanwege e-commerce boost

Redactie
22 juli 2020
1 min

UPS gaat standaard ook op zaterdag bezorgen. In Nederland, België, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Italië, Spanje, Duitsland en Polen bezorgt het pakketbedrijf voortaan zes dagen per week. Die uitbreiding is nodig vanwege de forse groei in e-commerce. 

Voor weekendleveringen werkte UPS voorheen nog met een toeslag. In acht Europese e-commerce markten biedt het nu zaterdaglevering aan tegen reguliere tarieven. Dit geldt alleen voor verzending naar een van de 17.000 bezorg- en afhaalpunten waarmee UPS in Europa werkt, de zogenoemd UPS Acces Point-locaties. 

De nieuwe service is het gevolg van de enorme groei in e-commerce. Omdat consumenten tijdens de lockdown massaal online gingen winkelen, stegen de verkopen in e-commerce in april met maar liefst 62,4 procent.

Tim Helsen, managing director van UPS Benelux: “Leveringen op zaterdag betekent dat bedrijven die met UPS verzenden nu zes dagen per week kunnen leveren aan hun klanten, en op die manier aan de toegenomen vraag kunnen voldoen en een positieve bezorgervaring kunnen garanderen.”

UPS investeerde onlangs 2 miljard dollar in de verbetering van haar netwerk in Europa. In Eindhoven werd een sorteerfaciliteit van 130 miljoen euro gebouwd en in Utrecht een sorteercentrum van 12 miljoen euro. Het Amerikaanse bedrijf zegt dankzij deze investeringen meer dan 80 procent van de Europese bevolking binnen twee werkdagen te kunnen beleveren.

 

Gerelateerde artikelen