Utrechtse consumenten die een bestelling plaatsen bij MediaMarkt, hebben hun pakketje al binnen een uur in huis. De elektronicagigant brengt de bestellingen per taxi naar de klant. Die hoeft er op zijn beurt niets extra’s voor te betalen. Dat schrijft het Financieele Dagblad.
Tegenover de krant beaamt MediaMarkt-directeur Gordon Scholz dat de service MediaMarkt geld kost. Toch wil het klanten een extraatje bieden. Deels omdat winkelcentrum Hoog Catherijne, waar MediaMarkt gevestigd is, flink wordt verbouwd. Enkele andere vestigingen in Nederland bieden ook bezorging binnen het uur. Bij andere vestigingen is het tijdvak opgeschoven naar drie uur. Het streven van MediaMarkt is dat de hele keten straks in staat is om binnen enkele uren te bezorgen.
MediaMarkt kan de razendsnelle bezorging aanbieden omdat het zijn winkel als voorraadopslag gebruikt. Bestellingen hoeven dus niet in een centraal warehouse klaargemaakt te worden. “Dat is uniek. De meeste spelers hebben een centraal warehouse. Die kunnen nooit in heel Nederland binnen een uur bezorgen.”
MyTaxi
In 2014 introduceerde MediaMarkt de taxiservice al in Duitsland. Daar gebruikt het de app MyTaxi. Via de mobiele app kan een rit worden aangevraagd. De klant krijgt een bevestiging als een chauffeur de rit heeft aangenomen. De service in Duitsland zou voor consumenten niet veel duurder zijn dan de reguliere pakketservice.
Redactie LogistiekProfs
Afbeelding: JPstock / Shutterstock.com