Supermarktketen Jumbo heeft in het
afgelopen half jaar honderd ophaalpunten geopend waar consumenten online bestelde boodschappen kunnen ophalen.
Het totaal staat inmiddels op 266.
Dat maakte de supermarktketen bekend tijdens de presentatie van
de halfjaarcijfers. Jumbo heeft de laatste tijd veel geïnvesteerd in de online
service, waarbij consumenten kunnen kiezen om de bestelde boodschappen zelf op
te halen op bij een ophaalpunt of thuis te laten bezorgen. Naast de 266
ophaalpunten wordt ook de thuisbezorgservice in een groot gedeelte van het land
aangeboden.
Uit de halfjaarcijfers blijkt verder dan Jumbo een goed half jaar heeft achter
de rug heeft. In de eerste helft van 2016 steeg de consumentenomzet met 13,4
procent tot 3,588 miljard euro. “De autonome groei in de bestaande Jumbo
winkels is gestegen naar 4 procent. Hiermee groeide de omzet van Jumbo wederom
aanzienlijk harder dan de markt.” CEO Frits van Eerd heeft een duidelijk doel
voor Jumbo: “We zijn druk bezig onze organisatie te optimaliseren en verder te
laten groeien. Hierbij focussen we ons op het nóg klantgerichter en
slagvaardiger maken van de Jumbo organisatie. Ook de investeringen in onze
winkels en het online verkoopkanaal werpen hun vruchten af.”
Omzet La Place ook in de lift
La Place, sinds kort onderdeel van Jumbo, groeide ook. De restaurantketen heeft
in het afgelopen half jaar meer vestigingen geopend en wordt steeds meer
onderdeel van het Nederlandse straatbeeld. De omzet groeide mede daardoor met
elf procent.
Redactie LogistiekProfs