Vervoerder DHL gaat keukens die het bij de consument aflevert ook thuis monteren. Daarmee speelt het in op het groeiende aantal keukens dat online wordt gekocht.
DHL wil voor de nieuwe service niet alleen de samenwerking aangaan
met webwinkels, maar ook met lokale en regionale keukenboeren, die hiermee hun
bereik kunnen vergroten. “Door middel van een webshop en onze bestaande
infrastructuur en logistieke ervaring kunnen zij hun afzetgebied flink
vergroten”, aldus de Duitse koeriersdienst. De keukens worden door twee
bezorgers gemonteerd. Voorwaarde is dan ook dat elke keuken is voorzien van een
duidelijke handleiding. De consument kan online volgen waar zijn zending op dat
moment is.
DHL is met de service gestart omdat het constateert dat consumenten steeds vaker het web op gaan voor meubels en keukens. Zes procent van de meubelartikelen zou momenteel online worden gekocht. Consumenten zouden het veiliger vinden om hun keuken online te bestellen, omdat plattegronden vaak preciezer zijn.
Redactie LogistiekProfs