Amazon wil meer consumenten lid maken van zijn premiumdienst Prime. De etailgigant doet dat door de verzendkosten voor Duitse consumenten zonder Prime-lidmaatschap fors te verhogen.
Voor standaardleveringen betalen consumenten nu 3,99 euro om een pakket te laten bezorgen, een stijging van maar liefst 33 procent. Voor same day delivery verhoogde Amazon de kosten met 40 procent tot 13,99 euro.
Amazon Prime is een premium dienst die leden online toegang geeft tot duizenden films, tv-series en boeken. Daarnaast hoeven Prime-abonnees geen verzendkosten te betalen bij levering binnen twee dagen.
Het verhogen van de verzendkosten heeft in de Verenigde Staten veel Prime-abonnees op geleverd. Zo’n twintig procent van de Amerikaanse consumenten is momenteel lid van Prime. Daar kost een jaarabonnement 99 dollar. De etailer heeft ook een maandelijkse variant geintroduceerd, aantrekkelijk voor consumenten die vooral veel bestellen rond Black Friday en Kerst. Amerikaanse consumenten betalen hier 10,99 dollar voor.
Redactie LogistiekProfs