Wehkamp voegt opnieuw extra vierkante meters toe aan haar megadistributiecentrum in Zwolle. Het logistieke centrum, dat momenteel 110.000 vierkante meter telt, wordt dit jaar uitgebreid met nog eens 30.000 vierkante meter. De stap volgt na de overname van kleertjes.com en een structurele groei van de online vraag.
Wehkamp stelt dat de strategiewijziging die de afgelopen jaren werd doorgevoerd haar geen windeieren heeft gelegd. De e-tailer heeft ingezet op mode, wonen, kinderkleding en beauty voor gezinnen. Dat in combinatie met snelle bezorgopties heeft geleidt tot een ‘sterke en stabiele winstgevende groei’.
Naast de organische groei heeft Wehkamp extra logistieke capaciteit nodig door de overname van kleertjes.com, medio 2021. “Verder verwachten we dat de versnelde verschuiving naar online winkelen blijvend is en blijft het aantal klanten dat bij Wehkamp bestelt stijgen”, zegt Graham Harris, CEO van Wehkamp. “We verwachten dat deze trend zich de komende jaren blijft voortzetten en daarom is het een goed moment om verder te investeren in onze logistieke capaciteiten, onze toekomst en onze leidende positie in de Nederlandse online retailmarkt.”
Extra vierkante meters voor grote goederen
De uitbreiding van het logistieke centrum van Wehkamp wordt naar verwachting begin 2023 in gebruik genomen. De online verkoper zegt het nieuwe deel op dezelfde duurzame wijze te zullen bouwen, in samenwerking met vastgoedspecialist WDP. Zo wordt het dak van het nieuwe gedeelte voorzien van 2.000 extra zonnepanelen. Het nieuwe gedeelte zal worden ingericht op de distributie van grote goederen zoals meubelen. Dit laatste is een belangrijk onderdeel van Wehkamp’s focus op de categorie wonen, dat naast mode, kinderkleding en beautyproducten een pijler is van de groeistrategie.